Säännöllisen pyöräilyn terveyshyödyt

Säännöllisen pyöräilyn terveyshyödyt

1. Tehosta suolistasi

Bristolin yliopiston asiantuntijoiden mukaan pyöräilyn edut ulottuvat syvälle ytimeen.
“Fyysinen aktiivisuus auttaa lyhentämään aikaa, jonka kuluu ruoan kulkemiseen paksusuolen läpi, rajoittamalla takaisin kehoon imeytyvän veden määrää ja jättämällä sinulle pehmeämmät ulosteet, jotka on helpompi siirtää”, kertoo Harley Streetin gastroenterologi tohtori Ana Raimundo.

Lisäksi aerobinen liikunta nopeuttaa hengitystäsi ja sykettäsi, mikä auttaa stimuloimaan suoliston lihasten supistumista. “Sen lisäksi, että se estää sinua turvotuksesta, se auttaa suojaamaan sinua suolistosyövältä”, tohtori Raimundo sanoo.

Säännöllisen pyöräilyn terveyshyödyt

2. Lisää aivovoimaa

Tarvitsetko harmaata ainettasi kipinä? Hanki sitten polkeminen. Illinoisin yliopiston tutkijat havaitsivat, että 5 prosentin paraneminen sydän- ja hengitystoiminnassa pyöräilystä johti jopa 15 prosentin paranemiseen henkisissä testeissä.

Tämä johtuu siitä, että pyöräily auttaa rakentamaan uusia aivosoluja hippokampukseen – muistista vastuussa olevalle alueelle, joka heikkenee 30 vuoden iästä alkaen.

“Se lisää veren virtausta ja happea aivoihin, mikä sytyttää ja uudistaa reseptoreita ja selittää, kuinka liikunta auttaa torjumaan Alzheimerin tautia”, kertoo tutkimuksen kirjoittaja, professori Arthur Kramer.

Miksi pyöräily on hyvää mielenterveydellesi

3. Voittaa sairaus

Onko pyöräily hyvä sinulle? Joo! Unohda omenat, ratsastus on tapa pitää lääkäri loitolla. “Kohtalainen liikunta tekee immuunisoluista aktiivisempia, joten ne ovat valmiita poistamaan infektiot”, sanoo Cath Collins, dietologi Lontoon St George’s Hospital -sairaalasta.

Pohjois-Carolinan yliopiston tutkimuksen mukaan ihmiset, jotka pyöräilevät 30 minuuttia, viisi päivää viikossa, vievät noin puolet enemmän sairauspäiviä kuin sohvaperunat.

4. Elää pidempään

King’s College London vertaili yli 2400 identtistä kaksosetta ja totesi, että vain kolme 45 minuutin ajoa viikossa suorittaneet olivat yhdeksän vuotta ”biologisesti nuorempia”, vaikka alennettiin muita vaikutuksia, kuten ruumiinindeksi (BMI) ja tupakointi.

“Sillä, joka käyttää säännöllisesti liikuntaa, on huomattavasti pienempi sydän- ja verisuonitautien, tyypin 2 diabeteksen, kaiken tyyppisten syöpien, korkean verenpaineen ja liikalihavuuden riski”, kertoo tutkimuksen tohtori Lynn Cherkas. “Kehosta tulee paljon tehokkaampi puolustautumaan ja uudistamaan uusia soluja.”

Pyöräilyn edut
Pelasta planeetta ja tutustu pyörällä. Win-win. Joseph Branston

5. Pelasta planeetta

Kaksikymmentä polkupyörää voi pysäköidä samaan tilaan kuin yksi auto. Polkupyörän rakentaminen vie noin 5 prosenttia auton valmistamiseen käytetyistä materiaaleista ja energiasta, ja pyörä ei tuota pilaantumista.

Myös polkupyörät ovat tehokkaita. Matkustat noin kolme kertaa nopeammin kuin kävelet samalla energiamäärällä, ja ottaen huomioon moottorissasi olevan polttoaineen, suoritat 2924 mailia gallonaa kohti.

Painosuhteesi on kiitettävä: olet noin kuusi kertaa raskaampi kuin pyöräsi, mutta auto on 20 kertaa raskaampi kuin sinä.

Kuinka rohkaista ihmisiä pyöräilemään töihin – pyöräilyn edut

Kuinka rohkaista ihmisiä pyöräilemään töihin – pyöräilyn edut

Kannusta ihmisiä pyöräilemään töihin

Anna mennä

Yksi parhaista tavoista kannustaa ihmisiä pyöräilyyn on yksinkertaisesti ilmestyä päivittäin ajoissa iloisena.
Se on helppoa.

Pyöräilyllä on ennustettavissa olevat matkustusajat, koska pyöräilijät eivät jumitu liikenteessä kuten autonkuljettajat eivätkä ne ole viivästyneitä joukkoliikenteessä. Pyöräily on myös hauskaa. Se antaa todellisen vapauden tunteen ja liikunta auttaa polttamaan stressiä. Ei ole ihme, että perustetun Bike Portland -ryhmän mukaan pyöräilijät ovat onnellisimpia työmatkalaisia.

Kuinka rohkaista ihmisiä pyöräilemään töihin - pyöräilyn edut

Kannusta ihmisiä käyttämään polkupyörää

Älä ole pyöräpelaaja

”Älä epäluulo yrityksille, jotka vaativat uusia vaatteita”, kirjoitti Henry Thoreau. Hän oli oikeassa. Jos ihmiset eivät pysty tunnistamaan sinua ja sitä, mitä sinä teet, he eivät todennäköisesti edes aio tehdä sitä itse.
Lycra on mukava pyörällä, mutta verrattuna toimistoihin, se on outoa. Se tekee pyöräilystä näyttävän urheilulta eikä liikenteeltä. Sinun ei tarvitse pukeutua kuin rennot tanskalaiset osoitteessa www.copenhagencyclechic.com, mutta on hyvä olla saapumatta työpöydällesi lycraan, hämmentyneenä ja hikistä tippuvana. Useimmat ihmiset eivät halua aloittaa työpäivää näin!

Tee elämästäsi helpompaa itsellesi ja kollegoillesi lukemalla lisää siitä, mitä pukeutua pyöräillessäsi töihin.
Jaa reitit

Numero yksi syy siihen, miksi ihmiset eivät pyöräile, on liikenteen pelko.

Voit auttaa hillitsemään heidän pelkojaan ja matkustamaan luottavaisin mielin osoittamalla käytettävissä olevat hiljaisemmat reittivaihtoehdot – reitit takakatujen, puistojen, pyöräteiden ja kanavien hinausreittien kautta. Työtoverisi eivät ehkä ole tietoisia näistä edes kotikaupungissaan.

Voit myös ohjata heidät verkkosivustoille, jotka voivat auttaa heitä suunnittelemaan reitin työhön, kuten esimerkiksi PDF-tiedostoja polkupyöräkartoista, jotka piirtävät pyöräystävällisiä reittejä.

Tien jakaminen autoilijoille on suurin pelottelu pyöräilylle, joten tämä on yksi parhaista tavoista kannustaa pyöräilyä työskentelemään.

Selitä, kuinka pyöräilyharjoittelu voi auttaa

Sanomme “se on kuin pyörällä ajaminen”, koska et koskaan unohda.
Pyörällä ajaminen liikenteessä on kuitenkin erilainen taito, ja kuka tahansa, joka ei ole pyörännyt vuosia, on saattanut unohtaa sen – tai ei ole koskaan oppinut. Pyöräilytaitojen täydennyskurssi olisi hyödyllinen kaikille, jotka palaavat pyöräilyyn.

Bikeability-tuotemerkin alla olevat kansalliset standardipyöräilyharjoittelu on kulkenut kaukana pyöräilytaidon päivistä, eikä se ole tarkoitettu vain lapsille.

Näytä kuinka helppoa se on

“Sinun on oltava kunnossa!” Tämä on yksi kommenteista, jotka kuulet, jos pyöräilet säännöllisesti töihin.
Oletuksena on, että pyöräily on kovaa työtä.

Ei ole.

Pyöräily on tehokkain ihmiskäyttöisen liikkeen muoto. Se ei ole rasittavampaa kuin kävely ja menet neljä tai viisi kertaa nopeammin. Pyöräily on vaikeaa vain, jos muutat siitä kilpailun tai jos ajat halpaa ja ilkeä polkupyörää satulan ollessa liian matalalla, renkaat liian pehmeät ja ketju ruostunut.

Kuinka saavuttaa kävely- ja pyöräilymuutos kaupungissa

Kuinka saavuttaa kävely- ja pyöräilymuutos kaupungissa

Kävely ja pyöräily ovat puhtaimpia tapoja kiertää kaupunkia, ja molemmilla voi olla valtavia etuja terveydelle, kasvihuonekaasupäästöille, ilmanlaadulle, liikenneturvallisuudelle ja tasa-arvolle. Niin erilaiset kaupungit kuin Bogota, Kööpenhamina, Montreal ja Barcelona ovat edelläkävijöitä kannustamassa kävelyä ja pyöräilyä – ja Sevillan kaltaisten kaupunkien kokemukset osoittavat, että tämä muutos voi olla nopea.

Jotta kävely ja pyöräily olisivat houkuttelevia vaihtoehtoja, kaupunkien on keskityttävä pyöräilijöiden ja jalankulkijoiden turvallisuuteen, mukavuuteen, kulttuuriin ja mukavuuteen. Tämä on teknisesti suhteellisen suoraviivaista, mutta se voi olla poliittisesti haastavaa johtuen ryhmien vastustuksesta, joihin odotetaan vaikuttavan kielteisesti.

Tässä on kaupunkien tarvitsema kävely- ja pyöräilyinfrastruktuuri; politiikat, ohjelmat ja julkiset viestit, jotka kannustavat ihmisiä käyttämään niitä; ja johtavien kaupunkien opetuksia siitä, miten se toimisi kaikille.

Varmista mandaatti kävelyn ja pyöräilyn käyttöön – ja toimi nopeasti saadaksesi palkkiot yhdellä poliittisella termillä

Äänestää yleisöä. Harkitse yleisön kyselyä siitä, olisiko investointi kävely- ja pyöräilyinfrastruktuuriin kaupungin hyväksi. Vastaus on yleisesti kyllä, ja sillä on vahva toimeksianto välittömiin toimiin.

Kohtaa vastustusta. Tieliikenteen luopuminen kävelyn ja pyöräilyn hyväksi herättää yleensä jonkin verran vastustusta auto- ja taksinkuljettajilta, kaupan menetyksestä ja kuljetusajoneuvoista huolestuneilta yrityksiltä. Positiivinen kysely auttaa osoittamaan enemmistön tuen äänellisen vastustuksen edessä.

Liiku nopeasti. Vastustaminen vähenee yleensä huomattavasti, kun infrastruktuuri otetaan käyttöön ja ihmiset käyttävät sitä. Se voi myös kerätä tukea seuraavaan kaupunkivaalikampanjaan.

Pyri rakentamaan verkko, mutta aloita tarvittaessa pienemmällä pilotilla. Taktisen urbanismin tai pop-up-urbanismin lähestymistavat (jotka tekevät väliaikaisia ​​ja edullisia muutoksia) tarjoavat halvan tavan kokeilla innovatiivisia ideoita, tarkentaa niitä ja toteuttaa niitä laajemmin. Kolmen kuukauden Connect the Crescent -hanke New Orleansissa, Yhdysvalloissa, on hyvä esimerkki tällaisesta pop-up-lähestymistavasta, jota sovelletaan kävelyyn ja pyöräilyyn.1

Kansalaisten äänestys Sevillassa, Espanjassa2

Kun Sevillan pormestari kysyi asukkailta vuonna 2006, hyötyisikö pyöräilyinfrastruktuuri kaupungista, 90% vastaajista oli samaa mieltä. Sitten Sevilla rakensi 80 km erillisten polkupyöräverkkojen verkon vain 18 kuukaudessa, enimmäkseen korvaamalla 5000 kadun pysäköintipaikkaa. Ratkaisevasti tämä tehtiin yhden pormestarin poliittisen toimikauden aikana. Pyöräverkko oli heti suosittu. Polkupyörällä päivässä tehtyjen matkojen määrä kasvoi yli yksitoista kertaa muutamassa vuodessa. Kaupunki on nyt yksi Euroopan parhaista pyöräilijöistä.

Keskity siihen, mitä kaupunki voi saavuttaa, ja ole joustava yksityiskohtien suhteen

Positiivinen viestintä on kriittinen enemmistön tuen saamiseksi. Mainosta kaupungin – etenkin kävelijöiden ja pyöräilijöiden – voittoa sen sijaan, että auton käyttäjät menettävät. Esimerkiksi sen sijaan, että puhuttaisiin katujen sulkemisesta autoille ja pysäköintipaikkojen poistamisesta, käytä positiivista kieltä, joka keskittyy siihen, miten tämä tekee paikallisesta alueesta paremman avaamalla katuja ihmisille, puhdistamalla ilmaa ja torjumalla ruuhkia.